#SMiatouNaTripu - den 2, Adršpach

October 19, 2017

Ráno se probouzíme brzo a z postele lezeme brzo jen proto, že máme na osm snídani. U té se bavíme Němci, kteří s absolutní jistotou a typicky ostrou němčinou hlasitě konverzují tak nahlas, že je slyšíme až z druhý místnosti.  Je to přesně ta chvíle, kdy si uvědomíte, že něco jako předsudky fakt mají opodstatnění. Vracíme klíče na recepci a zase sedáme do auta a jedeme dál. V nákupáku si beru obří fresh s malinama a borůvkama a zabíjíme tu čas skoro až do oběda, protože vedro je fakt nesnesitelný. V Hradci googluju skvělou restauraci s těstovinama Cook and Look, kde dělaj i sakra dobrý italský těstoviny jak maj bejt. Znovu se trochu procházíme po centru a pak sedáme do auta a jedem směr Adršpach, kde máme v Teplicích nad Metují ubytko přes noc.

Přímo v Adršpachu nás trošku otráví parkovný za stovku a hlavně následný vstupný další stovku do samotných skal (za co, sakra?), ale pískovna hned na začátku je dost silnej zážitek na to si hned spravit náladu. Projít Adršpach mě láká už dlouho.Ve skalách je sakra zima a docela dlouho se s zimou srovnávám. Je tu obrovský moře Poláků. Po absolutně rovný procházkový trase najednou začínaj trasy s obrovskýma schodama, který vedou až kdovíkam. Chvíli váhám, ale nakonec se rozhodnem projít úplně všechno.

Některý výšlapy do kopce jsou popravdě docela hardkorový, na vršcích cejtím solidně třesoucí se nohy a parádně mi to rozpumpuje srdce, až mám občas chuť dál nejít, ale taky za sebou necháváme docela dost lidí a i když u některých schodů nadávám jako čert, docela svižně máme asi za dvě hodiny projitej celej Adršpach. Z počátečního „tohle nedám“, je ke konci přesně ten typ blažený únavy a uchozenosti, která paradoxně člověka nabije energií a zpátky u pískovny znovu skáču po kamenech okolo jezera a cvakám si další fotky.

Protože máme ještě nějaký vyřizování v Novým Městě nad Metují, v příjemný večerním počasí se vydáváme tam. Necháváme za sebou políčka, zelený pláně a malý vesničky a necháváme si foukat vítr ve vlasech. V novým městě si dáváme další skvělou večeři, já se rozmazluju krůtíma prsama s mozzarelou a špenátem, která mě dokonale udělá přesně ten blaženej pocit, kterej dostanete jen ze skvělýho dne a skvělýho jídla. Totálně unavená, ale absolutně spokojená píšu poznámky k tomuhle článku a pak ve vteřině usínám.

s tímhle čarokrásnym výhledem jsme vstávali

You Might Also Like

13 komentářů

1. V Adršpachu už jsem dlouho nebyla a měla bych to tam zase co nejdříve navštívit :) moc krásn= fotky, můžu se zeptat čím fotíš? Děkuji :)

WantBeFitM

ReplyDelete
  2. Tam jsem nikdy nebyla :) ale vypadá to fakt úžasně!! :) A fotky jsou nádherné ! :)

3. Adršpachy jsou nádherné ♥♥ byla jsem tam teda už před lety, když jsem byla celkem malá, takže je na čase tam znovu vyrazit! :D

4. wau, překrásné fotky
    Šárka z blogu skarkiska.blogspot.cz

ReplyDelete
  5. V létě jsem toto místo také navštívila. Je to tam nádherné ! :)

6. Vypadá to tam krásně; osobně mám ráda spíš přírodní typy výletů, než jet do velkoměsta. Jsem zatížená na zelenou :)

7. to miesto je úplne božské, krása :) hneď by som sa tam šla pozrieť ;) inak veľmi pekné fotky!

Sabi z blogu Beautiful savage

ReplyDelete
  8. To jo, v Adršpachu je nádherně! :D A moc hezké fotky!
    jdusizasvym.blogspot.cz

9. máš hrozně hezký fotky! Taky jsem tam jednou byla a je to tam hezké:) adelaupair.blog.cz

ReplyDelete
  10. V Adršpachu je nádherně. Člověk se tam necítí ani jako v Česku, má to takový neuvěřitelný kouzlo. Hrozně ráda se tam vracím.

11. Adršpašské skály jsou dokonalé. Byla jsem tam jednou v létě s rodiči a taky jsme to celé prošli. Fotky se ti povedly jako vždycky.

Andey
    lifeis-beautiful.blog.cz

ReplyDelete
  12. Nádherné místo, byla jsem tam jednou a určitě se tam ráda zase vrátím. :)

13. Jeé, Adršpachy, zrovna to jezero si pamatuji, u něho jsem taky byla asi skoro už před deseti lety.
    Jinak musím říct, že obdivuji tvoje vlasy, takovou barvu vlaou jsem chtěla mít taky :)