Sony NEX 5T aka ideální blogerskej foťák?

November 11, 2018



Kdo mě sleduje delší dobu možná ví, že fotím už dlouhý roky zrcadlovkou Nikon D3100, anebo telefonem. Zrcadlovka je ale poměrně dost těžká a i když na ni u důležitých fotek nedám dopustit, už nějakou dobu jsem si k ní chtěla pořídit ještě něco menšího a skladnějšího.

Už nějakou dobu chci alespoň občas vlogovat a celkově dělat videa a taky chci mít menší a praktičtější foťák, o kterým v kabelce nebudu vědět, takže jsem se před nějakou dobou začala poohlížet po něčem menším, ale s jakžtakž přijatelnou kvalitou obrazu.

Věděla jsem, že za foťák nechci utratit majlant a že to klidně může být něco staršího. Po krátkým průzkumu jsem se rozhodovala mezi profláklým blogerským Olympusem PEN a Sony NEX. A když jsem našla starší NEX 5T v dobrým stavu za pár tisíc, nebylo co řešit.

P. S Tohle nebude klasická technická recenze, pokud hledáte tyhle informace, najdete jich na internetu hromadu. Já vám chci říct hlavně praktický věci a dojmy.

A SONY NEX 5T?
I s výklopným displejem
Je lehoučkej, má výklopnej displej, je superpraktickej na točení videa a hlavně si ho můžu připojit k přes wifi k mobilu, takže se při focení na samospoušť vidím na displeji telefonu, a můžu si tak fotit ty svoje advanced selfíčka. Telefon navíc funguje jako dálková spoušť.

Veškerý vyfocený fotky si navíc můžu během vteřiny poslat do telefonu. Kvalita fotek je v pohodě ( i když na zrcadlovku přirozeně nemá), kvalita videí je fakt super a má automatický zaostřování. Není to profesionální foťák, určitě ne. V horších světelných podmínkách není všemocnej, ale pokud hledáte malej levnej foťáček hlavně na zábavu, věřím, že poslouží.


foceno na Sony NEX 5T

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Já mám ze stejných důvodů Panasonic Lumix GF7. Výměnné objektivy (už mám k němu i tele , asi třikrát menší než by byl k zrcadlu) , skvělá kvalita obrazu a hlavně široký setový objektiv. PEN a podobně jsem nechtěla hlavně z důvodu 18-55 objektivu. Lumix má 12-32, a tím mě získal :)

    Deníček blogerky

    ReplyDelete
  2. No tak nad tím popřemýšlím!♥ Děkuji za typ na foťák:3

    ReplyDelete
  3. Sony sú hlavne veľmi kvalitné fotoaparáty. A aj krásne fotia. Odjakživa. Ja mám niektoré fotky na blogu odfotené na SONY. Keby som sa mala ja rozhodnúť tak: Sony na videá, Canon na portréty a Nikon na celkové outfity :)

    Klaudia Duranova BLOG  / check my IG

    ReplyDelete
  4. Fotí úžasně, vždycky ty tvé fotky obdivuju! Časem bych si nějaký takový chtěla také pořídit, řekla jsem si, že začnu šetřit po Vánocích :D :)

    ReplyDelete
  5. Super, děkuji za tip! Už delší dobu koukám po menším foťáku s výklopným displejem na blogovací videa. 😊

    ReplyDelete
  6. Foťáček vypadá moc dobře. My máme doma zrcadlovku, ale jak píšeš zrcadlovka je prostě těžká, takže fotím na mobil, který je po ruce:D a menší foťák mám od olympusu, který nefotí špatně.

    Shard of Dreams

    ReplyDelete
  7. Hezky fotí :) Když jsem před dvěma lety vybírala foťák, tak jsem vybírala právě mezi těmito a nakonec jsem sáhla pro Olympus PEN a jsem s ním také moc spokojená. Teď se chystám si k Vánocům udělat radost novým objektivem, tak už se těším na další focení :) Jinak na telefon taky fotím, ale foťák je prostě něco jiného :D
    Inspiration by Linda

    ReplyDelete
  8. Z ukázkové fotky to vypadá dost dobře! Takže už se těším na vlogy!:)

    Jinka já už delší dobu slintám po Sony Alpha A6000, právě kvůli natáčení videí, když cestujeme, protože i když většinou všude tahám zrcadlovku, tak mi je pak líno ji vytahovat:))

    ReplyDelete
  9. Z toho čo píšeš to fakt vyzerá na ideálnu voľbu. Najmä ten otočný display je podľa mňa must have. :)

    ReplyDelete
  10. C44D8
    ----
    ----
    ----
    ----
    ----
    ----
    ----
    ----
    matadorbet

    ReplyDelete