Jak jsme jeli do Osla

October 14, 2018


Oslo - to je to město, kde se dějou zázraky, ne? Čarokrásná skandinávská metropole, která vás uchvátí jako nic jinýho?  No, ne tak docela. Pojďme se mrknout, jak mě tohle město trochu zklamalo, ale řeknu vám i o věcech, který byly jednoduše skvělý.


Z organizačního soudku - v Oslu jsme byli na dvě noci, vyjížděli jsme v pátek večer a odjížděli v neděli okolo šestý. Z Trollhattanu do Osla jede přímej vlakovej spoj, trvá asi 3,5 hodiny a cestování s tímhle vlakem je fakt neuvěřitelně příjemný. Jedna jízda stojí 300SEK.

Ubytování jsme řešili klasicky přes můj oblíbenej Booking. Vybrali jsme si jeden z levnějších hostelů a noc nás vyšla asi na 700Kč. Oslo je jedno z nejdražších měst na světě, takže nic hroznýho.

Na dopravu po celým Oslu jsme si brali 24hodinovou MHD jízdenku. Stojí 105NOK a platí i na některý lodě, který jezdí na okolní ostrovy a jednoznačně ji využijete.

Ceny jídla jsou vážně vyšší, a to i u supermarketů. Já si zamilovala třeba zdravej fastfood Leon, kterej najdete na nádraží a najíte se tam do 200Kč.


A co jsme viděli?

  • budovu královského paláce a střídání stráží - za mě docela nuda oproti Praze
  • vikinské muzeum a historické muzeum -   vstupný je společný pro obě muzea stojí 80NOK, pokud je vás víc, tak dokonce jenom 50SEK se skupinovou slevou. Vikinský muzeum bylo supr, ale mají tam toho hrozně málo, historický muzeum byla bohužel nuda a opět tam toho uvidíte hrozně málo a za mě nestojí za návštěvu.
  • přístav - chcete vidět! musíte vidět!
  • Frognerpark se sochami - nudnější a ošklivější Schonnbrunn, za mě zklamání
  • ostrov Hovedoya - pro mě asi největší zážitek. Norská příroda je zde opravdu krásná.
  • pevnost  Askerhus - samotná pevnost byla bohužel ten den zavřená, ale z okolí je nádhernej výhled na celý město



Tohle je ten ostrov, o kterým jsem psala. Nádhera. Jsou tu přenádherný pískový pláže, kde může jen tak hledat mušle a koukat na ten výhled.

A tohle je TEN výhled z pevnosti.



Světoznámej Opera House si taky nenechejte ujít!



A ano, ne všechny fotky vyjdou podle vašich představ, zvlášť když celou dobu pekelně fouká. Sečteno podrženo - Oslo stálo za to vidět, ale všechny ty superlativy o městě jsou trochu přehnaný.

You Might Also Like

17 komentářů

  1. To jsou nádherné fotky! Hrozně bych se tam taky chtěla podívat, je to tam krásné ♥
    MyGoldenMind

    ReplyDelete
  2. Oslo je asi jedno z mála měst, které mě moc nebere. Samotný Norsko rozhodně, ale já u měst asi potřebuji pořádnou dávku historie, ale ty ostrůvky, to bych si nechala líbit:) A ta voda, jak je modrá ♥

    ReplyDelete
  3. Bože, tam musí být nádherně! Úplně ti závidím, užívej si tam každý den! :))

    ReplyDelete
  4. Líbí se mi, že jsi zmínila opravdu všechno od ubytování po jídlo... A Oslo musí být parádní :)
    Elle about everything

    ReplyDelete
  5. Hrozně se mi líbí, jak jsi to popsala bez obalu, prostě tak jak to je :D :D Krásné fotky! Momentky jsou nejlepší :D

    WantBeFitM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, já si na tom zakládám a vlastně to asi jinak neumím :)
      Sarushef blog

      Delete
  6. Nádherné fotky! <3 Tyhle severní země mě tak lákají!

    Shard of Dreams

    ReplyDelete
  7. Krásné fotky! Tohle je jedna z mých nejvíce vysněných destinací. :)

    M.

    ReplyDelete
  8. Já miluju celou Skandinávii, ale v Oslu jsem ještě zatím nebyla.. Ale mám ho na seznamu, tak snad na něj brzy dojde! :)

    Malá Dominika

    ReplyDelete
  9. Nádherné fotky, nádherné město! Snad se tam taky někdy podívám. :)

    ReplyDelete
  10. Wau, do Norska sa chcem veľmi pozrieť, možno by som ani nevolila Oslo, lebo som počula, že Norsko ma aj krajšie zákutia, ale z fotiek vyzerá nádherne aj to :)
    THE NOELA

    ReplyDelete
  11. I přesto, jak píšeš, že něco za moc nestálo, bych se tam ráda podívala, ale v Norsku mě spíš láká ta příroda, už jen z fotografií je nádherná.

    Somethingbykate

    ReplyDelete
  12. Ježíš to je nádhera :3 já chci vidět Norsko od té doby co jsem poprvé viděla Skam xD doufám že se mi to jednou splní, strašně bych si to tam užila :)

    MagicBeautyLife

    ReplyDelete
  13. Veľmi pekné zábery. Už od pohľadu pôsobí tá krajina úplne inak ako tie, ktoré som zvyknutý výdať, čo považujem za veľmi zaujímavé. :-)

    ReplyDelete
  14. Krásne fotky. Oslo ma nikdy nejako extrémne nelákalo ale niekedy sa vyberiem aj tam ale najprv chcem ísť do iných krajín a miest.

    Suesanqa

    ReplyDelete