Jak zabalit svůj život do třiceti kilo aneb co vzít na Erasmus

September 21, 2018


Tenhle článek rozhodně nebude dokonalej návod na to, co si na Erasmus vzít. Sama jsem taky trochu tápala a nevěděla - ale můžete  článek brát jako na malou inspiraci. Když jsem v srpnu balila, věděla jsem, že musím všechno nacpat do 30 kilo - 10kilo příruční zavazadlo, 20 kilo druhej velkej kufr. Ukážu vám detailně, jakou kosmetiku, elektroniku, oblečení i další věci jsem si brala. Věděla jsem:

  •  že mě ve Švédsku čeká zima
  •  že zima je tu studenější jak u nás 
  • že v říjnu pojedu nejspíš na pár dní domů, takže si oblečení na opravdovou zimu ještě budu moct dovézt
  • že si kdykoli můžu něco dokoupit, ale chci mít takovej ten základ s sebou

Ono totiž 30 kilo fakt není zase tak málo a nebojte, nacpete tam dost věcí, dost oblečení i jiných nezbytností, co potřebujete. Uvažujte trochu prakticky a nevezte si obří balení šampónů, když si je zde můžete koupit za pár korun, a raději tohle místo využijte třeba na oblečení.

OBLEČENÍ jsem snažila volit trochu podle toho, aby k sobě všechny kousky šly, ale vzhledem k tomu, že nemám nějak extra barevnej šatník to nebyl nijak velkej problém, a přirozeně jsem sahala po nejoblíbenějších kouscích. Brala jsem si:
  • asi 12 triček (těch mám opravdu hodně, ale je to kousek, kterej nosím denně, takže nebylo co řešit)
  • troje rifle - dvoje modrý a jedny khaki, černý skinny jsem si tu dokupovala v háemku
  • svetr
  • 2 slabší mikiny
  • podzimní slabší bunda a zimní kabát, černej zavinovací přehoz
  • 10 párů černých kotníčkových ponožek a jedny teplý ponožky 
  • podobný množství spodního prádla jako u triček, 3 podprsenky
  • čepice a šála, slabší rukavice
  • dvoje legíny a jedny kalhoty na spaní
  • dvě košile
 BOTY - já si brala 3 páry. Vansky, černý botasky od Nike a koženkový kotníčkový boty na zimu.

 TAŠKY
  • obří černá kabelka - zatím ji moc tu nenosím, koupila jsem si totiž v IKEA jednoduchej černej batoh a využívám ho mnohem víc - do školy, na nákupy i drobný výlety
  • malej koženej váček na foťák nebo na peněženku a mobil
  • taška na notebook - spíš zbytečnost, pravděpodobně se mi bude hodit jenom v případě, že budu chodit s notebookem do školy, ale je fajn mít na nbt nějaký obal
  • 2 látkový vaky - můžete do nich dát oblečení v kufru, můžete je použít jako batůžek
  • látkovej zero-waste sáček na ovoce a pečivo 
  • látková taška na nákupy

DROBNOSTI
  • gumičky do vlasů - můj must-have
  • pinzeta a nůžky na nehty
  • tangle teezer na vlasy, lehkej a skvělej, žádnej jinej hřeben už  nepoužívám
  • náhradní brýle + obal +hadřík na čištění
  • plechovka s náhradními paměťovými kartami
KOSMETIKA a hygienický pomůcky. Zde platí, že většinu věcí koupíte na místě za pár korun, takže se nemusíte stresovat tím, že něco nenacpete do kufru. Já ale měla místo a pár věcí si vzala.
  • curaprox kartáček, mezizubní kartáčky a pasta na zuby
  • několik tuhých mýdel, nakonec jsem si brala dvě
  • safety razor holicí strojek a žiletky k němu
  • tělovej olej Saloos a maličkej Charity Pot krém
  • miniaturka pleťovýho krému Yves Rocher
  • šampon a kondicionér na vlasy v mini balení
  • čisticí gel Eucerin  ve velkým balení (není na fotce) - ten ale používám denně, takže nebyl důvod si ho nevzat
  • Deep Sleep čisticí želé od Lush
  • menstruační kalíšek

DEKORATIVKY jsem brala naopak docela málo, protože málo používám i normálně doma. Cokoli si ale můžu dokoupit tady.

  • Makeup Loréal + korektory Catrice a Essence
  • 2 řasenky
  • mono stíny a paletka stínů Makeup Revolution
  • černá tužka na oči a fix na linky
  • balzámy na rty
  • pudr
  • štetce na pudr, stíny a makeup houbičky
  • taštička na makeup

ELEKTRONIKA je pro mě hodně důležitá a brala jsem tak dost věcí. Nakonec jsem brala oba foťáky, kdyby se něco pokazilo, no a samozřejmě mobil.

  • zrcadlovka Nikon D3100 + 3 objektivy + nabíječka
  • Sony NEX 5T - mám ho hlavně na točení videí, ale je lehkej a praktickej, takže s ní i fotím + nabíječka
  • notebook + myš + nabíječka
  • sluchátka 
  • mobil + nabíječka + powerbanka
  • router - ten jsem potřebovala mít svůj k připojení k internetu, ale tohle má každý ubytování jinak
  • prodlužka s víc zásuvkami - boží věc
  • náhradní kabel k nabíječce - tohle fakt doporučuju, nikdy nevíte, kdy se vám rozbije
 
Klasika jsou věci jako doklady, léky, potvrzení o pojištění - tyhle věci vás asi napadnou. Měla jsem s sebou taky další drobnosti jako kuchyňskou váhu, vlhčený obrousky nebo bloček na psaní. Co mě nenapadlo si vzít a ukázalo se to jako mega důležitý jsou domácí pantofle.

Obecně jsem se ale sbalila překvapivě dobře a nic mi nechybí. Takže to zase tolik nehroťte, jo? Nějakou dobu před odjezdem si prostě udělejte seznam a pište si na něj průběžně věci, co budete potřebovat. Páčko a čau,
Sára

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Lush je také moje záchrana :) Na cestování je to navíc ideální. Balení mě za chvilku čeká taky a já se už teď děsím toho, abych to zase "nepřehnala" :D Ať se daří, L♥

    ReplyDelete
  2. hehe, ono to fakt není tak hrozný, navíc já si kufry předem vážila, aby mi to vyšlo :) vůbec se toho neboj :)

    ReplyDelete
  3. Máš pravdu, dá se to. I když teda mně se to kecá, vyrazila jsem na jih Itálie, takže žádné zimní bundy nebo boty... Každopádně jsem se pořádně napakovala i na cestu na Vánoce domů, nacpala jsem kufr dárky - a už v Neapoli mi odpadla kolečka. Ta cesta byla peklo. :D

    ReplyDelete
  4. Poměrně zajímavý článek. Já většinou s balením nemám problém a umím se dost uskromnit. Jen teda šampon a kondicionér bych si vzala svoje. Používám kosmetiku jbeverlyhills a nedám na ni dopustit. A barvu na vlasy bych si ještě vzala :D
    Mým problémem je vždy odhadnout, jakou elektroniku ano a pak k ní mít hlavně nabíječku! :D

    Gabux

    ReplyDelete