Ultimátní průvodce po Milánu

February 27, 2020

Milán je pořádná Itálie. Chaos, troubení, espressa na každým rohu a odpolední siesta. Asi víte, že klasickej cestovatelskej článek s tipama u mě úplně nenajdete. Často píšu právě o tom, že vychvalovaný turistický místa nejsou zase tak skvělý a že se dají najít mnohem lepší věci, pokud se tak trochu víc chováte jako místní a míň jako turista. A z Milána mám hromadu tipů!

Tak jdem na to:

DOPRAVA, UBYTOVÁNÍ
  • Jestli máte blízko brněnský letiště, doporučuju. Ušetříte čas, lety jsou strašně pohodlný a dost možná vychytáte i skvělý ceny. Z Brna lítají přímý lety třeba i do Londýna. Já platila za obě cesty dohromady asi 7-8 stovek, což je skvělý.
  • Strašně jsem ocenila, že jsem se rozhodla letět jenom s Kanken batůžkem. Ryaniar má docela hustou cenotvorbu letenek, takže je často seženete za pár stovek, ale za výběr místa nebo větší zavazadlo platíte dalších dost peněz. My měli variantu úplně bez všeho a bylo to úplně v pohodě.
  • Kartou se dá v Miláně naštěstí platit prakticky všude, takže je zbytečný si vybírat hotovost. Já používám kdekoli v zahraničí Revolut kartu, která má výhodnější kurzy cizích měn, nabijete si tam pár stovek a nic neřešíte, všechno navíc vidíte a spravujete v telefonu.
  • Na MHD a metro se dá koupit jednodenní nebo třeba třídenní jízdenka, která vychází asi na 4 eura na den. Protože v Miláně toho pravděpodobně nachodíte hodně, určitě ji využijete, ale pokud vám nevadí chodit všude, asi to zvládnete i bez ní. Jenom se připravte na 30+ kiláčku!
  • Airbnb je pořád ještě láska, i když jdou ceny celkem rychle nahoru a zrovna v Miláně jsou ceny dost vysoký (narozdíl třeba od Budapešti). 
  • S angličtinou to není žádná sláva. Několikrát jsem dostala něco jinýho, než jsem si objednala, ale tak, co byste chtěli?
    JÍDLO
    Italský jídlo je láska a těžko byste hledali většího milovníka těstovin a vůbec italskejch specialit než mě. Těšila jsem se na pořádný carbonara, pizzu i šafránový rizoto. A fakt jsem si to užila!
    • Při odpolední siestě bývá spousta restaurací zavřenejch a moc nejde hledat restaurace na googlu nebo forsquare jak jsem zvyklá kdykoli jinde. Často bývá zavřeno nebo nenajdete na webu celý menu. Prostě jsme šli a najedli se vetšinou někde, kde se nám líbilo, restauaraci jsem před tím většinou proklepla přes google hodnocení.
    • Jídlo je obecně dražší jak u nás, ale dá se najít místa, kde jsou slušný ceny. V centru jsou pochopitelně ceny nadsazený ještě víc (avokádovej toust bez ničeho za 10 euro?), což je pochopitelně docela nesmysl. Většina lepších restaurací má navíc povinnej couvert třeba 2 eura na osobu a i pití je drahý, takže se to může naskládat. Někde ale jídla začínají už na 6 eurech. V rámci couvertu většinou dostanete nadýchaný křupavý chlebíky.
    • Můžu každopádně doporučit restauraci Navigli48 (těstoviny, italská klasika) a  bistro Frankie' (sandwiche, saláty, wrapy, džusy). 
    • Kafe naopak dostanete skoro všude za 0,90 až 1,20 euro a dost často je k nim zadarmo i nějakej ten koláček. Připravte se na malý espressa, který pijou všichni a všude a kterých taky vypijete hromadu, protože to jinak nejde. I když jsem si vždycky říkala o mlíko, nikdy jsem jej nedostala! :D A pokud milujete výběrovku, připravte se, že tohle kafe vám fakt chutnat nebude.
    Navigli 48 a carbonara. Ach! 

     Frankie's. Fajn snídaňový, ale i obědový místo, mají i wrapy, smoothiečka, sandwiche nebo acai bowl.

    CO VIDĚT a JAK DLOUHO ZŮSTAT
    • Navigli čtvrť - procházet se dopoledne u řeky, dát si oběd v nějaké maličkaté restauraci, projít si obchůdky a pozorovat život. Z celýho výletu jsme právě z Navigli měli největší pocit té pohodové uvolněné italské atmosféry!
    • Duomo a jeho terasa - rozhodně doporučuju vylézt si na terasu, protože to stojí za to. Píšu o tom i v samostatným článku!
    • Nákupní galerie Viktora Emmanuela II. - tohle turistický místo asi neminete. Je to architektonicky nádherná stavba, ale je tu milion lidí, kteří se fotí před výlohama Chanelu nebo Prady. Ehm, žít bez toho asi dokážete, ale stejně se tam půjdete podívat. Mimochodem, v noci je to mnohem lepší!
    • Na projití města, nasátí atmosféry a památky by vám měly stačit dva dny, zase tolik toho zde k vidění není.

    Tak cestování zdar!

    You Might Also Like

    1 komentářů

    1. Hrozně hezky napsaný článek. Mám ráda takové to opravdové popsání výletu. Je to lepší, jak milion fotek a tisíc vykřičníků, jak to bylo všechno super. Akorát si teda nedovedu představit, že bych někam vyrazila jenom s batohem. Ale tak nejsem zkušená cestovatelka. :D
      Jinak je to celkem nostalgie takhle po letech číst nějaký článek od tebe. A ta červená barva ti strašně sluší. :)

      ReplyDelete