Karanténa

March 22, 2020


Už několikátej den kvůli koronaviru většina z nás zůstává doma a všichni se asi shodneme, že je to všelijaký. Jak to celý zvládáte? Samozřejmě se to snažím brát jako nutný zlo a brát si z toho hlavně to pozitivní, ale stejně se zatím pohybuju na hranici:

beru to jako příležitost ke klidu a učení nových věcí a věcí, na který normálně nemám čas
ale i
už mi z tý karantény hrabe

Některý chvilky je mi totiž všelijak. Švou mě věci, který bych normálně hravě zvládla přejít. Znovu se mi objevily nějaký úzkosti a panika. Ty zpropadený roušky jsou pěkně otravný na nošení a blbě se přes ně dýchá. A to jsme, milí vážení, doma teprve pár dní a můžeme pořád skoro všechno. Snažím se jít každej den chvíli na vzduch, na místo, kde nikoho nepotkám, snažím se doma cvičit a mít aspoň nějakej produktivní režim, kterej by mi trochu ulevil a díky kterýmu bych se cítila dobře.

A jde to.
Jenom ne pořád a ne stoprocentně. 


Milion článků na netu taky lidem radí, co všechno můžete ve dnech karantény stihnout. Mně se sice kvůli hromadě školních povinností program extra nemění a přiznejme si, ne každej den karantény skáčete do stropu s přebytkem pozitvní energie, ale i tak:

  • Stihla jsem konečně pořádně uklidit a chystám se ještě pořádně probrat šatník a vyházet nepotřebný krámy. Minimalismus, vole.
  • Začala jsem cvičit jógu a jiný, třeba protahovací nebo posilovací cvičení. Hlavně v těch dnech, dny mi bylo fakt mizerně, mi to pomáhalo trochu se uklidit a vrátit se do sebe. Cvičení si nejčastěji hledám na Youtube.
  • Snažím se vařit si každej zdravý a jednoduchý jídla, který mi pomůžou cítit se líp. V době, kdy můžeme vycházet jenom dost omezeně a máme zkrouhnutý i spoustu jiných radostí, fakt stojí za to víc než kdykoli jindy se na jídlo zaměřit. Tečka.


A taky plánuju:

  • Zahrát si po dlouhý době na počítači nějakou hodně blbou hru
  • Vidět nějakej dobrej seriál nebo film
  • Dostříhat videa, na který mám pořád materiál, třeba to z Milána
  • A pohnout pořádně s bakalářkou, achjo!

Tak buďte v pohodě, respektujte pravidla karantény a buďte v pohodě s tím, že se prostě občas budete cítit blbě, smutně nebo beznadějně, nebo nebudete 100% produktivní. Páčko!


You Might Also Like

17 komentářů

  1. Já jsem dost velký introvert, takže jsem většinu času doma. Takže se pro mě nic nemění.
    Ale ráda bych už vytáhla skate, když je venku tak hezky.
    Snažím se číst, hraju staré hry, co jsem hrála kdysi na základce, snažím se i psát a samozřejmě memes <3.
    Ale dře to.
    S rouškama máš pravdu. Dýcha se přes ně opravdu špatně a hlavně se mi rosí brýle. Což mě opravdu štve.
    Snažím se z cesty do práce a zpět vytěžit co nejvíce to jde. Naštěstí během chůze nepotkám ani živáčka, takže zatím strach nemám.
    Vzhledem k tomu, že s karanténou jsme sotva asi v půlce, tak to budou určitě ještě krušné časy.
    Tak hodně zdraví a trpělivost přeji. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. s těma brýlema je to ještě o level větší utrpení, to mám úplně stejně :D a s aktivitama to máme taky podobně :)

      a děkuju moc! a tobě taky hodně štěstí :)))

      Delete
  2. Úplne ťa chápem, mňa tiež poriadne zamestnáva škola a bakalárka. Ale o to väčšie nervy mám z toho, ako to všetko napokon dopadne so štátnicami... Uf.

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  3. Veľmi blbá hra je skvelý nápad, asi sa vrátim do mojich detských čias a navštívim stránky ako superhry a pod. A veľmi pekné fotky:)
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    ReplyDelete
  4. Mám to všechno v podstatě úplně stejně.
    Snažím se si vytvořit rutinu, která mě donutí být více produktivní, jíst co nejlépe a nejjednodušeji, každý den ráno cvičit jógu a večer nějaký to posilování s kardiem.
    Moc ti držím palce s bakalářkou!
    Já teď pro změnu řeším maturitu. Rozhodně tuhle situaci neberu jako nějakou výhodu, protože nikdo z nás neví, jestli nakonec k maturitě půjdeme, nebo ne. O to hůř se hledá motivace k učení, které se chvílemi může zdát zbytečné. :D

    Tereza's journal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chápu, sama jsem byla před maturitou tak moc v nervu, že představa, že ještě řeším tohle by mi asi moc nepřidala :D ale snad to bude v pohodě :) A taky držím palce!

      Delete
  5. Také se snažím z toho úplně nebláznit a být nějakým způsobem produktivní i doma. Psaní diplomky, úklid, čtení a cvičení je u mě teď na denním pořádku. :D

    ReplyDelete
  6. Také se snažím být produktivní, ale už to moc nedávám, docela mě mrzí to, jak to má efekt na lidi a na vztahy. Jeden týden mi připadalo, že se jedním klukem celkem zbližuji skrze společnou karanténu a přes psaní jsem blíž a blíž a tento týden jsme se oddálili skoro na maximum. To stejné pociťuji i u kamarádek, každá to vnímáme jinak, ale ty mezilidský vztahy a osobní setkání jsou hrozně důležitý :)

    Somethingbykate

    ReplyDelete
  7. Fakt je, že díky karanténě jsem v sobě našla něco, co za celou dobu normálního života ne, a to, jak šikovná vlastně jsem. :-)

    ReplyDelete
  8. Já jsem třeba díky karanténě našla koníček, o kterém jsem třeba vůbec nevěděla, že mě tolik baví. Začala jsem experimentovat s pečením a minimálně dvakrát do týdne peču :) Jinak jsem si taky řekla, že se budu stravovat líp a hned pár dní na to jsem objednala sladkosti z Candy storu za 700 :D Ale už jsem zpátky a doufám, že podobnej záchvat už mě nechytne :D Mimochodem, už jsem ti říkala, že se mi neskutečně moc líbí tvoje vlasy? Kéž bych měla aspoň z poloviny tak krásný <3

    Pauline's Tiny World

    ReplyDelete
  9. Bože ta tvoje zrzavá je tak zářivá! :D nechápu, jak toho dosáhneš?! :D já takovou snad nikdy mít nebudu :/
    Držím palce s bakalářkou .. co vůbec píšeš za téma? :) na socce nebo na žurně? :) snad vám ty státnice teď dopadnou dobře. :) Docela závidím možnost zářijového termínu :D já byla loni úplně v koncích, jak jsem se učila na oba obory naráz a do toho psala a do toho normálně fungovala v práci atd. :/ fuj ani na to nechci vzpomínat :D

    ReplyDelete
  10. Úplně na začátek - Ty jsi tak nádherná ženská! A jinak žádné panice nepropadej. Ani tentokrát to není ta nemoc, která nás všechny zabije, ekonomickou krizi Češi zvládnou. Když se přistihneš, že propadáš zoufalství kvůli maličkostem, pusť se do fyzické aktivity, osobně se dokážu výborně ‚‚vyuklízet‘‘. Co se nám dělají na vaně usazeniny, můžu je vztekle drhnout houbičkou, dokud nejsem úplně v klidu (a stejně tam ještě nějaké zůstanou). Jinak taky jóguju, úžasná očista mysli. :) Drž se s bakalářkou!

    ReplyDelete
  11. Ja som ukazala priateľovi hru na mobile a od vtedy ju hraje ale keďže potrebuje aj tím tak vkuse do mňa hučí aby som hrala aj ja :D Ale čo by som si zahrala je SIMS :D

    Chlapček na vychádzke a jeho #ootd

    ReplyDelete
  12. Dobré tipy. My si doma v poslední době oblíbili právě ten šach. To je vážně super hra. Jen teda bychom asi potřebovali nějakou lepší sadu na hraní šachů. Máme tu jen takovou tu malou cestovní a na té se hraje dost nepohodlně. Chtělo by to nějakou větší. Hodně se mi líbí například jedna, kterou mají tady na www.zanapo.cz tak ji asi zkusím objednat.

    ReplyDelete