Zázrak na pleť The Ordinary?!

October 08, 2020

Pokud se zajímáte o kosmetiku, značka The Ordinary vás asi neminula. Blogerky i holky napříč internetem a celým světem tyhle produkty milujou a vychvalují. Produkty mají minimalistickej (fakt krásnej!) design lahviček, přírodní složení, nejsou testovaný na zvířatech a většina produktů má i celkem nízký ceny na to, že obsahují vysoký koncentrace aktivních látek a využívají moderní klinický technologie.

Jestli za mě je ale Ordinary v něčem skvělý, tak to bylo v tom, že mi vlastně kompletně změnily pohled na skincare a já jsem se začala o svou pleť starat pořádně. Navíc je Ordinary pravděpodobně jediná značka, jejíž produkty mi za krátkou dobu přinesly neuvěřitelný výsledky a přijde mi, že je to asi poprvý, co používám produkty, který mojí pleti skutečně pomáhají a dávají smysl.


Upřímně - celej život jsem si totiž myslela, že mám mastnou pleť se sklonem k akné. Až s Ordinary jsem zjistila, že mám pleť spíš suchou a že jsem ji dřív často trápila vysušováním produkty, o kterých jsem doufala, že mi na problematickou pleť pomůžou. Moje pleť na to dál reagovala dalším tvorbou mazu, protože jsem ji pořádně nehydratovala. I používání hydratačního krému mi tak neskutečně pomohlo i s akné.


Jestli má totiž Ordinary nějakou další výhodu kromě složení, tak je to rozhodně to, že mají širokou škálu produktů, z kterých si můžete sestavit svoji ideální rutinu podle toho, co vaše pleť potřebuje a jaký problémy chcete řešit. Produkty ale jsou popsaný ale trochu jinak než na co jste zvyklí z obchodů, takže zabere čas, než se mezi nimi s látkami trochu zorientujete a zjistíte, co by pro vás bylo vhodný. Stačí googlit, na internetu najdete spoustu rad a tipů, jak Ordinary produkty používat a kombinovat. I v českým a slovenským prostředí existují skvělý blogy, který vám pomůžou se v Ordinary i pleťové kosmetice zorientovat. A třeba stejně jako já zjistíte, že jste věřili hromadě mýtů. Prokousat se tou hromadou informací ale stojí to a pokud s pletí třeba řešíte problémy s pletí a chcete si ji dát do pořádku, Ordinary produkty by vám mohly pomoct.

 

 
Co jsem sama zatím zkusila:
Niacinamide 10% + Zinc 1% - Niaciamide je sérum, který by mělo pomáhat na kožní vady, nedokonalosti a rozšířené póry. Pro mě je to zatím asi nejlepší produkt od Ordinary vůbec, protože mi za krátkou dobou viditelně pomohlo s akné. Je potřeba ho kombinovat s hodně hydratačním krémem. 30ml balení stojí aktuálně na oficiálním eshopu 5.90 euro, což je nějakých 160Kč v závislosti na kurzu. Většina ostatních základních produktů stojí podobně.

Natural Moisturizing Factors + HA lehký hydratační krém, který mi taky hodně vyhovuje, používám ho denně ráno i večer. Sama jsem dřív vždycky hydratační krémy používala dost sporadicky a byla to velká chyba, protože jsem zjistila, jak jeho používání dokáže pleti strašně pomoct.
 
Lactic Acid 5% + HA - Slyšeli jste někdy o kyselinách a chemickém peelingu v kosmetice? Pokud ne, doporučuju si o tom něco zjistit - ve zkratce jde o to, že tyhle produkty naleptávají odumřelou část pleti, čímž ji obrušují. Kůže je tedy jejich použitím hladčí, obnovená a vypadá zdravěji. Naopak úskalím takových produktů je, že zvyšují fotosensitivitu na sluníčko, takže je často potřeba se několik dní po jejich používání namazat ochranným krémem s UV faktorem, jinak by pleť mohla být podrážděná.

Právě Lactic acid, tedy kyselina mléčná v téhle koncentraci, je jedna z nejslabších kyselin, který Ordinary nabízí. Protože s kyselinami by se mělo začít pomalu, nechtěla jsem hned pleť šokovat a zvolila jsem nakonec tuhle . Dávám si ji zatím 1-2x  týdně na noc a ráno mám pokaždé krásně heboučkou pleť. Co se týče dalších účinků, u kyseliny mléčné by se měly výsledky projevit až za nějakou dobu používání.
 
AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - tenhle kyselinovej peeling je společně s niaciamide asi nejprofláklejší Ordinary produkt. Jde o silný peeling, který se za 10 minut musí smýt. Koupila jsem si ho ještě před kyselinou mléčnou, ale nakonec jsem se s jeho používáním rozhodla ještě nějakou dobu počkat, protože ho všude nedoporučují používat lidem, kteří s kyselinami v kosmetice nemají zkušenosti. Jakmile vyzkouším, dám vědět.
 
Coverage Foundation makeup - Ordinary nabízí za příznivé ceny taky primery a makeupy. Sama jsem si vybrala tenhle krycí, je fajn, krytí je střední, konzistencí je hodně lehkej a spňuje všechno, co od makeupu požaduju.

P.S. Sama rozhodně na tohle téma nejsem odborník a sama se v tom trochu placám a je možný, že ne všechno popisuju úplně přesně . Pokud budete chtít Ordinary zkusit, rozhodně napřed mrkněte na hromadu materiálů, článků a videí, který popisují, jak tyhle produkty zvolit, kombinovat a používat. Opatrnost je tady fakt důležitá. Mně se tentokrát vyplatilo začít se o pleť pořádně starat dobrými produkty namísto experimentování.

P.P.S Používáte Ordinary? Jaký jste s produkty měli zkušenosti?

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Já The Ordinary používám už asi rok a půl a jsem také naprosto nadšená! Zrovna mám o produktech také rozepsaný článek, i když mám i některé jiné než ty, ale v podstatě bude stejný, jejich produkty mi sedí, jaké žádné jiné, co jsem kdy měla. Za mě taky opravdu skvělá investice!

    ReplyDelete
    Replies
    1. já pořád říkám, že ty produkty jsou skvělý! jeee, tak to mrknu :)

      Delete
  2. O značce jsem zatím neslyšela, ale vypadá to na zajímavé produkty. :) Hlavně ten peeling mě zaujal, ráda bych vyzkoušela. :)

    ReplyDelete
  3. Tyjo, tak mě se mastí pleť hodně a mám hodně nepříjemné akné. Ale snažím se hydratovat.. Tak možná dělám špatně ještě něco jiného. :D Jinak o značce jsem okrajově slyšela, nebo takhle, znám název, ale nikdy jsem nezkoušela. :)

    ReplyDelete
  4. Hm hm tahle značka teda prolétla instagram ve velkém, musím říct. Já se na to snad teda taky podívám a prokousám se mezi čtením sociologických článků do školy i články o Ordinary. :D Moje skincare je totiž hodně ubohá oproti tomu, co vídám u holek na youtube na IG :/ :D

    ReplyDelete