10 skvělých českých podcastů, co chcete slyšet

March 16, 2021

Fenoménu podcastů jsem za poslední rok stejně jako hodně lidí podlehla z jednoduchýho důvodu – jejich formát je naprosto ideální na to, aby se daly poslouchat při procházkách, při ježdění do práce, do školy nebo prostě jakýmkoli dojíždění z místa na místo. Samotné mi zpříjemnily spoustu hodin, kdy se mi prostě nechtělo poslouchat písničky a měla jsem náladu na něco zajímavýho.
A teď pro vás mám tipy na ty nejlepší český. Tematicky je to dost velká všehochuť, takže věřím, že pro vás můžou být inspirací, ať vás baví cokoli! A do komentářů mi můžete napsat, který baví vás, klidně i z těch zahraničních!

POHŘEŠOVANÁ
Když jsem Pohřešovanou slyšela poprvý, moje reakce byla prostě wow, skvělý, děsivý, geniální a.. strašný. Ačkoli mě úplně neberou klasický detektivky, Pohřešovaná je mnohem víc a má úplně novej rozměr. Dokumentarista Petr Hátle se vrací do vesnice na Liberecku, kde před dvaceti lety doopravdy zmizela čtrnáctiletá Ivana Košková a nikdy ji už nikdo neviděl. Zpovídá různé lidi z Ivanina okolí a prověřuje různé hypotézy, co se Ivance mohlo stát.
Postupně tak vidíme mrazivou atmosféru pohraničí, vztahy v rodině i ve škole i všemožné problémy systému. Nahlédneme pod pokličku prostituce devadesátých let a uvidíme šarlatány a další lidi, kteří se v případu snaží angažovat, ať už nezištně nebo pro svůj vlastní prospěch. A celý je to neskutečnej zážitek. Pokud si navíc Pohřešovanou pustíte před spaním, můžu vám garantovat, že s vám nebude úplně hezky spát, ale ten příběh vás pohltí.

GEEKZÓNA  
Geekzóna je podcast časopisu Pevnost a logicky se tak zaměřuje se na témata jako fantasy, knížky nebo filmy. Bude vás pochopitelně bavit hlavně pokud jste tak trochu nerd – jo, taky to slovo nesnáším. Moderátoři mají nesmírnej kulturní přehled a dokážou vám témata ukázat v neskutečných souvislostech a hlavně vám dokážou předat hromadu zajímavých informací. Díly mě hrozně baví, protože jsem po dlouhý době našla něco úplně jinýho než stopadesátý motivační povídání o těch samých nesmyslech.

ČAS KÁVIČKY

Podcast Verči z Času kávičky je pro mě obrovská srdcovka. Upřímná zpověď holky, která s nebývalou upřímností a sebereflexí řeší vztahy, kariéru, neúspěchy a prostě (svůj) život celkově.

PROTI PROUDU
Autor Dan Tržil tenhle podcast popisuje jako rozhovory s osobnostmi, které nějak vybočují z řady a jdou proti proudu. Já bych řekla, že jsou to prostě zajímavý, hloubkový a dobře udělaný rozhovory se zajímavými lidmi. Převažují bussinessový témata, ale rozhodně nejsou jediný.

LIBERATURA

Milujete český knížky a chcete o nich slyšet debatu, co má nějakou úroveň a kvalitu? Chcete o knížkách slyšet od publicistů, kteří českou scénu fakt mají zmáknutou? Jasně, pokud chcete jenom zjistit, který dobrý knížky si přečíst, stačí vám najít si recenze na instagramu a blogískách. Ale pokud chcete o knížkách a autorech zjistit víc v souvislostech a naučit se o tom všem líp přemýšlet, je Liberatura z dílny Českýho rozhlasu skvělá volba.

A taky třeba:
Moje Terapie - příběhy lidí, kteří bojují s psychickým onemocněním. Zajímavý je, že společně mluví nejenom oni samotní, ale i jejich terapeuti.
Cukrfree podcast – spousta témat (nejen o zdraví) z netradiční perspektivy.
Beautie podcast – pamatujete si na editorály Andrey Běhounkový v Elle? Bavil vás Sex ve městě? Tak přesně podobnej vibe má tenhle podcast o kráse, ženství i kariéře. Je to ale překvapivě skvělý poslouchání.
Za humny – naučnej podcast o mezinárodním dění a politice v souvislostech.
Zkouškový – podcastovej seriál a zajímavej vhled do života mladých lidí a studentů. Skvělá oddychovka, co mi příjemnila pár cest do práce 

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Milujem. Už tak dlho som hľadala nejaké nové podcasty ale nikto v mojom okolí nepočúva niečo iné než ja. Veľmi ma oslovili Geekzóna a Čas Kávičky. Na tie sa určite pozriem. Moc ďakujem za tipy.

    Ja som minule narazila na podcast Sádlo a už dávno ma tak moc podcast z Českej či Slovenskej tvorby nebavil. A ak si ešte nepočula The Michelle Obama podcast, tak určite odporúčam :)


    xx Alexandra z 𝕄𝕊 𝔸𝕃𝕎𝔸𝕐𝕊 𝕃𝔸𝕋𝔼

    ReplyDelete
  2. Já už podcasty téměř vůbec neposlouchám, nějak mě už omrzely :) Ale podcastový seriál Zkouškový jsem si poslechla celý a byla jsem z něj nadšená :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
  3. Skvělé tipy co poslouchat. Nedávno jsem zrovna hledala nějakou inspiraci na podcasty a určitě na některé z těch tvých uvedených mrknu. :))

    ReplyDelete
  4. Já znám jen čas kávičky, ale podcasty nevyhledávám, dokonce jsem aplikaci odinstalovala z mobilu. Nesoustředím se na poslouchání. Raději si čtu knihu, blogy a nebo se dívám na videa.

    Somethingbykate

    ReplyDelete
  5. Já na ty podcasty moc nejsem. Všeho všudy jsem poslechla asi dva :-D Ale ani jeden není ze zde zmíněných. Poslouchala jsem Porod je krásný, My Talking Diary, Cup of Style a Červená propiska :-) Tak nakonec jich bylo víc než jen dva :-)

    ReplyDelete
  6. Ahoj, znala jsem jenom čas kávičky. Takže díky za inspo!

    ReplyDelete