Konečně jsem bakalář & promoce

September 14, 2021

Tak jo, po všech útrapách jsem před pár měsíci konečně dokončila vysokou a je ze mně bakalář. Kdo jste mě sledovali delší dobu tak možná víte, že jsem svoje stadium žurnalistiky a sociální antropologie sice milovala a dalo mi to hrozně moc, ale občas to bylo taky dost náročný. Během studia se mi podařilo pár failů i několik nepříjemností, díky nimž jsem si stadium i o kousek prodloužila. Jsem ráda, že mám poslední státnice konečně za sebou a titul už mi nikdo nevezme. Upřímně úplně nemám pocit, že bych zvládla něco extra, i když studium bylo někdy fakt těžký. Ale radost mám. Moc.

Můj státnicovej příběh je mimochodem zhruba takovejhle – s učením jsem začala docela brzo a v přestihu, ale neučila se nijak intenzivně. A týden před termínem jsem zjsitila, že jsou pravidla trošičku jiný než jsem myslela, a hlavně jsem dost v časovým skluzu a skoro nic neumím. Poslední týden jsem se pokoušela pořádně máknout, ale nakonec mě nejspíš zachránila hlavně šťastnej výběr dobrý otázky. Tak či tak, mám to za sebou.

Co se týče promoce, původně jsem vůbec nechtěla jít, protože tyhle formální akce moc nejsou pro mě. Nakonec mě ale rodina přesvědčila a já si řekla, že je to přece jen parkrát za život a že to teda zkusím. Měla jsem plány, že před akcí aspoň trochu hodím do gala a nechám si  udělat nový vlasy, protože už je mám pár týdnů dost odrostlý a v hrozným stavu. V všech salonech, kam jsem se snažila objednat, mi ale nakonec řekli, že objednací doby jsou několik měsíců. A tak jsem si nakonec večer před promocí vyfoukala vlasy fénem, ráno si udělala makeup za deset minut a bylo. Tohle byla celá příprava. Promoce byly kratičký a já se samozřejmě stihla při obřadu vystresovat, ale nakonec to bylo i docela hezký.


Možná někteří z vás víte, že jít na žurnalistiku byl můj pošetilej nápad už od puberty. Když mi bylo 14 nebo 15, řekla jsem si že tak moc miluju písmenka a knížky a tak moc mě zajímá všechno co se děje, že prostě vystuduju žurnalistiku. Že se tam naučím psát a rozumět složitejm věcem. Že se přiblížím novinářským esům z Česka i zahraničí. Protože nic není víc cool jak holka co píše, rozumí věcem a miluje svobodu. Že se tam naučím psát tak dobře, že všem vytřu zrak. Pamatuji si, když vystříleli redakci Charlie Hebdo, jak jsem najednou cítila, jak kdyby se dotkli mýho světa. Kecala jsem velikášský kecy o terorismu a o tom, jak je důležitá svoboda a skoro vůbec tomu nerozuměla. 
 
No a o pár let později vlastně pořád moc psát neumím. Novinářský esa pořád trochu uznávám, ale spoustu věcí bych dělala jinak. Jsem mnohem lepší pozorovatel, svět už mi dává trochu smysl, jsem citlivější, kritičtější, objektivnější. Líp vidím ve věcech souvislosti, během vteřiny poznám sexistickou reklamu a žádnej starej film už si neuziju jako dřív. Během těch let jsem pustila spoustu hloupejch zažitejch představ. Nic víc, nic míň. A naučit se tohle všechno je vlastně strašně moc. A navzdory všem failům a nepříjemnostem pro mě bylo studovat žurnalistiku a sociální antropologii na FSS to nejskvělejší rozhodnutí. Končí jedna velká etapa a já jsem za to všechno fakt ráda. Díky.
 
P.S. o studiu žurnalistiky jsem před pár roky psala článek, ale  chybí tam spoustu poznatků z dalšího studia a vůbec tam nemluvím o druhým oboru, kterej mě nakonec možná bavil ještě víc - sociální antropologii. Do budoucna chci napsat článek, kde podrobněj shrnu svoje zkušenosti z těhle dvou oborů. Tak se mějte a ahoj!

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Moc a moc gratuluji, znám ten pocit, jak spadne kámen ze srdce! :D Jsi šikula a pořádně to oslav! :)

    ReplyDelete
  2. Tak ještě jednou moc gratuluju :) jsem ráda, žes to nakonec nějak dokopala a titul je v kapse. Budu držet palce na další část studia v případě, že se rozhodneš to nakonec zkusit a přidat se k nám na katedru sociologie. :D :)

    ReplyDelete
  3. Moc gratuluji! Moje studium bylo taky někdy dost boj... Ale... teď mě taky čekaj promoce a jsem ráda, že jsem to nakonec zvládla :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jooo, to taky gratuluju :) Ten pocit na konci je supr :)

      Delete
  4. Jéé to velká gratulace! :) Já státnicovala loni, takže bohužel bez promocí :D No doufám, že těch příští rok se už dočkám :)

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  5. Tak to ti veľmi gratulujem! :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    ReplyDelete
  6. Moc gratuluji! Moc ti to slušelo!

    ReplyDelete
  7. Taky moc gratuluju :-) . Já ten pocit neznám, mám jen maturitu, ale i za tu jsem ráda :-) . Sestra dodělala letos taky bakaláře, tak jsem jí chtěla nějak odměnit a padl mi do oka náramek Spojení , který má v sobě různé kamínky. U sestry hodně zabodoval. Ona je náramkový typ :-) .

    ReplyDelete