Výlety za časů korony - Národní muzeum a Karlštejn

December 02, 2021

 Jestli má bydlení v Praze nějakou výhodu, je to určitě možnost výletů a objevování hromady nových míst. Zatímco na Moravě a okolí Brna jsem měla hodně věcí už navštívených a objevených, v Praze a jejím okolí je pořád desítky věcí, kde jsem nikdy nebyla a který mám od domova jenom kousíček. Dneska vám ukážu výlet do Národního muzea a na hrad Karlštejn.
 
O Národním muzeu jsem na sociálních sítích četla už dlouho. Muzea a výstavy mám docela ráda, i když tam nechodím zase tak často. Historická budova na Václaváku je architektonicky fakt zážitek a je tunelem spojená s Novou budovou. V základním vstupným si zajístíte vstup do obou těhle budov a podívat se můžete vždycky na několik tematických expozic. Nejvíc mě bavila výstava Dějiny 20. století, která vám přiblíží český dvacátý století – od životního stylu, politiky, interiérů, hudby, oblečení až k třeba k politice. Je to ohromně zajímavý a i když vás třeba tolik nebaví historie nebo politika,  jsem si jistá, že v tomhle si každej najde to svoje. Kromě toho aktuálně běží třeba rozsáhlá výstava minerálů nebo expozice Zázraky evoluce, která je hlavně o přírodě a zvířatech.
 
 
Hádám, že na Karlštejnu většina z vás už byla – já jsem ho kdysi navštívila ještě jako dítě.  Na hrad se za půlhodinku dostanete z Prahy docela pohodlně jak autem, tak vlakem. Od nádraží je to pak pohodovou procházkou mírně do kopce na nádvoří hradu asi hodinka cesty, po cestě budete potkávat obchůdky a restaurace, takže žádná náročná túra. Teď v zimě je hodně z podniků zavřených, ale zase se vyhnete davům turistů.
 
Okolí Karlštějnu a Berounsko je navíc moc hezký a plný krásné přírody, kousek od Karštějnu stojí za návštěvu třeba lom Velká Amerika, který jsem navštívila už před pár roky. Dá se tam dojet jak autem, tak se projít pěšky pár kilometrů od Karlštejna. V okolí hradu si můžete dát něco dobrýho a i teď v zimě je otevřený jeden z prohlídkových okruhů 😊
 
Tak výletění zdar! I když je to teď dost omezený, pořád se dají najít zajímavý místa, kam vypadnout. Mějte se!

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Karlštejn je vážně nádherný. Pamatuji si, jak jsem tam byla s mamkou už pěkných pár let dozadu během léta a bylo šílený vedro a navíc tam byla miliarda lidí. :D To už se teď jen tak nestane a obzvlášť takhle na podzim/v zimě.
    Národní muzeum .. ach jaká já jsem to ostuda. Budovu jsem samozřejmě viděla milionkrát, ale vevnitř jsem asi fakt nikdy nebyla. :/ No měla bych to napravit. Tak třeba až se vrátím po Erasmu domů, budu mít aspoň důvod vyrazit do Prahy. :)

    ReplyDelete
  2. Já teda na Karlštejně už hodně dlouho nebyla, když, tak chodíme spodní cestou kolem k Velké Americe, nebo na vinobraní :-)

    ReplyDelete
  3. Krásné, kdybych já někdy bydlela v Praze, také by pro mě mnoho věcí bylo nových. V Národním muzeu jsem byla, ale jako hodně malá, ale třeba na Karlštejně ještě nikdy.

    ReplyDelete
  4. Je to asi ostuda, ale v Národním muzeu jsem nikdy nebyla. :D Podle fotek ale koukám, že to budu muset napravit, je to tam krásné! :)

    ReplyDelete